مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:21899 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:21

با وسوسه هاي شيطان و افكار شيطاني چگونه مبارزه كنيم؟
طبق آنچه از قرآن استفاده مي شود، شيطان قسم خورده است در راه مستقيم بنشيند و ره زني نمايد؛ يعني با افرادي كه مثل شما در صراط مستقيم هستند كار دارد و وسوسه مي كند. شيطان يك لحظه از وسوسه دست برنمي دارد، ازاين رو انسان بايد هميشه ذاكر باشد و در همه لحظات خودش را به خدا بسپارد و استقامت نمايد؛ زيرا قرآن مي گويد: {A{/Bاَلَّذِينَ قالُوا رَبُّنَا اَللَّهُ ثُمَّ اِسْتَقامُوا{w2-7w}{I41:30I}*/}A}؛ {Mشرط سعادتمند شدن، ايمان به خدا و استقامت است M}{V(فصلت/30)V} اين اختصاص به شما ندارد؛ همه افراد مؤمن به استثناي آنها كه به مقام عصمت راه يافته اند، در معرض وسوسه هاي شيطان اند و تنها راه مبارزه، دائم الذكر بودن است. قرآن مي گويد: {A{/Bإِنَّ اَلَّذِينَ اِتَّقَوْا إِذا مَسَّهُمْ طائِفٌ مِنَ اَلشَّيْطانِ تَذَكَّرُوا{w1-9w}{I7:201I}/}A}؛ {Mافراد با تقوا كساني هستند كه وقتي گروهي از شيطان ها به آنها حمله مي كنند و وسوسه مي نمايند، متذكر خدا مي شوند و با ياد خدا او را مي رانند M}{V(اعراف/201)V}. بنابراين هيچ جاي نا اميدي و ناراحتي نيست. سعي كنيد هر وقت دچار وسوسه هاي شيطاني مي شويد، فوراً با ذكر و دعا او را برانيد و از گفتن ذكر {Hلا حول ولا قوة الاّ باللَّه H} و صلوات غافل نشويد. طبق روايتي اين دو ذكر شيطان جنّي و انسي را دور مي كند. اصلاً شيطان وسيله تكامل است، چون اگر بنا بود راه صاف باشد و هيچ مانعي و شيطاني در آن كمين نكرده باشد، به كمال رسيدن و مانند امام خميني و شهيد مطهري شدن كاري نداشت. مهم اين است كه با وجود اين شياطين و موانع انسان بتواند با آنها مبارزه كند و تابع هواهاي نفساني نشود. در ضمن بدانيد اگر صبر و استقامت كرديد و به راه خودتان ادامه داديد، شيطان نااميد شده و دست از وساوسش برمي دارد. قسمت پاياني سؤال كاملاً مفهوم نيست لكن نزد خداوند و بندگان خدا وجهه داشتن مهم است نه نزد شيطان و جنود شيطان، اين همان دام هاي شيطاني است كه در وجه آنها نمايان شده است، هر چند ظاهري زيبنده است لكن واقعيتي زشت و كريه است كه اهل بصيرت مي دانند و بس.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.